Cand eram mica mi-era frica noaptea. Acum mi-e frica ziua. Mi-e frica sa contez, sa deranjez, sa fiu sincera. Asa cum, in aceeasi masura, mi-e teama ca n-am sa contez, n-am sa deranjez si am sa fiu nesincera..

vineri, 18 iulie 2008

Romania merge iar Locarno

Editia 2008 a Festivalului de Film de la Locarno se va desfasura in perioada 6-16 august. Potrivit site-ului oficial al festivalului, Romania va participa cu o lista generoasa de filme.

"Ciobanul zburator" de Catalin Musat si "Fata galbena care rade" de Constantin Popescu au fost selectionate pentru sectiunea "Leopards for tomorrow", care vor concura alaturi de nume mari ale cinematografiei, Fatih Akin si Laurent Cantet (câştigătorul Palme d'Or de anul acesta).

"Balastiera #186" al Adinei Pintilie a fost selectionat pentru "Auteur Shorts", iar proiectul de lung-metraj al lui Adrian Sitaru -"Din dragoste cu cele mai bune intentii" va face parte din sectiunea "Open Doors".

Secţiunea "Open Doors" este dedicată proiectelor cinematografice din ţările în curs de dezvoltare, iar la finalul workshop-ului, o parte dintre filme primesc ajutor pentru distribuţie sau producţie.

In competitia oficiala de lungmetraje a fost selectionat "MAr Nero/MArea Neagra", o coproductie Italia-Romania-Franta, in regia italianului Federico Bondi. Acest film este debutul regizorului italian in lungmetraj si are in distribuitie pe Ilaria Ochini, Dorotheea Petre si Vlad Ivanov.

Regizorul Cristi Puiu va face parte din juriul care va alege cel mai bun film de debut, alături de cineasta argentiniană Albertina Carri şi de producătorul Marianne Slot.

Niciun comentariu: