Cand eram mica mi-era frica noaptea. Acum mi-e frica ziua. Mi-e frica sa contez, sa deranjez, sa fiu sincera. Asa cum, in aceeasi masura, mi-e teama ca n-am sa contez, n-am sa deranjez si am sa fiu nesincera..

sâmbătă, 7 iunie 2008

Bookfest la a a3a editie

Daca, intamplator, iubiti cartile sau macar va tenteaza ideea de a va cumpara o carte (pentru voi, pentru altii) nu aveti voie sa ratati expozitia de carte de la Romexpo care se incheie maine, 08.06.2008.

Expozitia are loc in pavilionul 15 si aveti de unde alege: beletristica, sf, arta,albume de fotografie, istorie, manuale,felicitari, carti de colorat, bazme, harti vechi si noi.. pur si simplu orice poate fabrica omul ( sau masina) din hartie.

Exista si spatii special destinate copiilor unde acestia participa la diferite actiuni -pentru noi banale, pentru ei minunate.

Sunt lansari de carte la care , daca te nimeresti prin preajma, ai ocazia sa vezi si sa asculti oameni deosebiti sau nu,insa cu siguranta considerati importanti, care cuvinteaza vorbe de duh. Adevarul este ca am nimerit si eu la o astfel de lansare... nu-i cunosteam pe cei care vorbesc, nu mi-am dat seama despre ce carte se vorbeste, pentru ca nu a fost mentionat titlul acesteia si nici afise care sa semnalizeze ceva nu existau in jur, insa atmosfera creata de cei care au vorbit m-au facut sa imi opresc pasii pentru 10 minute si sa ii ascult. Era un amestec intre impresia depsre cartea proaspat lansata, vorbe si situatii intamplate in trecut - un fel e amintiri ale scriitorilor alaturi de alti scriitori, pe care le spun pentru ca si le aduc subit aminte si se potrivesc perfect contextului,glume de moment si ziceri intelepte, asa cum fac artistii cand stau in fata unui public dornic sa-i sculte.

In jurul orei 11 a.m expozitia se aglomera din ce in ce mai mult, oameni de toate varstele se plimbau printe rafturi si cautau cate ceva, o carte bineinteles, care sa-i motiveze sa o cumpere, evident. Majoritatae cartilor de acolo sunt reduse, asa cum se intampla la toate expozitiile de gen. Preturile sunt accesibile pentru orice buzunar, iar oferta satisface toate gusturile.

Personal, ma plimbam si, desi erau destule carti care imi atrageau atentia si mi se pareau interesante, amanam pe mai tarziu achizitionarea lor, gandindu-ma sa mai caut, sa vad care este oferta totala si apoi sa ma hotarasc - cu speranta ca voi tine minte toate cele care imi placusera. Nu mai lungesc povestea (cum am uneori obiceiul) si va spun ca mi-am cumparat, in final, 2 carti. Prima "Jurnalist in romania- istoria unei profesii", iar cea de-a doua "Istoria artei".. Ce este asa special in acest fapt..sunt niste carti si atat! Ei da, doar ca pentru a doua carte m-am invartit cam o jumatate de ora , pentruca nu stiam daca sa o cumpar sau nu..pentru ca m-a costat 99ron:D..dar nu puteam sa plec acasa fara ea.
Adevarul este ca am gasit si alte carti despre istoia artei acolo, insa mi se pareau banale si incomplete in comparatie cu cea la care imi ramasese gandul... cand mi se pune pata pe ceva, nu mai am scapare, n-am ce-i face!:D Toti mi-au zis ca nu sunt intreaga la minte, sa dau 1 milion pe o carte, dar important este ca sufletelul meu este multumit.

Trebuie sa marturisesc ca eu, atunci cand imi cumpar o carte pe care mi-o doresc- nu manuale, ca pe alea le iau din necesitate, infloresc pur si simplu. NU aveti idee cat de multumita, mandra si fericita, la propriu, eram ca mi-am luat cartea asta, si inca sunt...pentru ca pe mine ma bucura nespus sa-mi cumpar carti de acest gen, despre arta si cultura. E o placere pe care nu mi-o refuz niciodata, chiar daca stiu ca ,probabil, nu voi avea timp sa o citesc prea curand, pentru ca sunt altele care inca asteapta pe raft. Mi-am luat multe carti care plang in biblioteca, deoarece abea daca am citit 2 file din fiecare - istoria lumii, istorie cinematografica,filmologie, teatru, mitologie, beletristica, toate ma cearta ca nu le bag inseama.

De exemplu, spre rusinea mea, ma straduiesc sa termin de vreo 3 luni "Faust" de J.W. Goethe, insa mereu ajung la jumatate, o abandonez si o iau de la capat,pentru ca nu-mi place sa fac pauza in lectura. Si cum nimic nu e intamplator, la Bookfest ghici ce am vazut?!? Un album de fotografie de spectacol din "Faust" - am uitat de cine pus in scena si la ce teatru din Bucuresti a fost jucat cand s-au luat cadrele respective,parca TNB, insa mi-am zis in momentul acela ca este imperios de necesar sa termin cartea si apoi sa ma duc sa vad spectacolul, pentru ca fotografiile respective sunt ingrozitor de FeNoMeNaLe..mie asa mi s-au parut!

Din pacate nu am scos pozele pe care le-am facut acolo, dar mai bine va duceti voi sa vedeti singuri ce si cum. Nu o sa regretati!!

P.S. : daca vreodata aveti dubii si nu stiti ce cadou sa-mi luati sau daca pur si simplu vreti sa ma faceti sa zambesc pentru ca am o zi ,o saptamana, o perioada proasta... oferiti-mi cadou o carte( nu trebuei sa coste 1 milion!!), iubesc cartile vechi din anticariat. Am carti pe care am dat 1-2-5 lei si pe care le ador!! mai greu va fi sa alegeti ceva care intr-adevar sa-mi placa , adica sa ghiciti voi ce mi-ar putea placea, pentru ca nu orice carte despre teatru, arta, film, istorie universala sau orice altceva e minunata, sunt carti bune, si carti mai putin bune, nu autorul conteaza, ceea ce contine inauntrul ei face diferenta, coperta in nici un caz. :)

Sa va duceti la BOOKFEST!!!!!

Niciun comentariu: